Hyresgästföreningen lägger mest av alla på reklam

En halv miljon kronor. Så mycket har Hyresgästföreningen lagt på annonser på Facebook och Instagram den senaste månaden. ”Vi hoppas att det kan minska våra hyresgästers oro och ge dem trygghet”, säger Victoria Sjöblom, tillförordnad kommunikationschef.

Hyresgästföreningens annonser ska locka nya medlemmar till organisationen, men är också ett sätt att nå ut med information till hyresgäster, säger organisationens tillförordnade kommunikationschef.
Hyresgästföreningens annonser ska locka nya medlemmar till organisationen, men är också ett sätt att nå ut med information till hyresgäster, säger organisationens tillförordnade kommunikationschef.Foto: Helena Landstedt/TT, Hyresgästföreningen
Miranda Olsson

Hyresgästföreningen toppar listan strax följt av Systembolaget och Vattenfall när det kommer till annonser i sociala medier som rör sociala frågor, val eller politik. 

Enligt Victoria Sjöblom, tillförordnad kommunikationschef på Hyresgästföreningen,

Altinget logoBo och Bygg
Vill du läsa artikeln?
Som prenumerant på Altinget bo och bygg får du initierad nyhetsbevakning och en levande sakpolitisk debatt.
Läs mer om priser och prenumerationsvillkor här
Senast från Bo och Bygg

Altinget logo
Stockholm | Köpenhamn | Oslo | Bryssel
Politik på allvar
AdressJohannesgränd 1111 30 StockholmRedaktionen+46 (0)8 12 13 14 24[email protected]Prenumerationsärenden+46 (0) 73 529 99 09[email protected]Org.nr. 556980-5269
Chefredaktör och ansvarig utgivare:Sanna RaymanCFOAnders JørningKommersiell direktörLars GrafströmVdAnne Marie KindbergOrdförande och utgivareRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024