Rapport: Regeringens budskap om skolans digitalisering skapar osäkerhet

Samtidigt som en ny digitaliseringsstrategi för skolan är på ingång, vill regeringen att fokus framöver ska ligga på tryckta läromedel. Dubbeltydigheten riskerar att skapa en osäkerhet och hotar utvecklingen av digitala läromedel framöver, enligt en ny rapport från branschorganisationen Swedish Edtech Industry.

Foto: Fredrik Sandberg/TT
Rebecka Prahl

Enligt branschorganisationens årliga rapport är många företag oroliga över politiska beslut, ”den polariserade debatten om digitalisering i skolan” och fokus på tryckta läromedel.  

Man skriver att ”dubbeltydiga

Altinget logoUtbildning
Vill du läsa artikeln?
Som prenumerant på Altinget utbildning får du initierad nyhetsbevakning och en levande sakpolitisk debatt.
Läs mer om priser och prenumerationsvillkor här
Senast från Utbildning

Altinget logo
Stockholm | Köpenhamn | Oslo | Bryssel
Politik på allvar
AdressJohannesgränd 1111 30 StockholmRedaktionen+46 (0)8 12 13 14 24[email protected]Prenumerationsärenden+46 (0) 73 529 99 09[email protected]Org.nr. 556980-5269
Chefredaktör och ansvarig utgivare:Sanna RaymanCFOAnders JørningKommersiell direktörLars GrafströmVdAnne Marie KindbergOrdförande och utgivareRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024