Stockhaus (M) försvarar Ostkustbanemål: Ska inte in och mala i den vanliga byråkratin

Myndigheterna pekar på flera hinder på vägen. Men hos förespråkarna i Moderaterna och påtryckningsbolaget bakom Nya Ostkustbanan är budet klart: Det går att blir klar till 2035, bara projektet görs på ett annat sätt än i dag.

Stockhaus menar att en egen organisation med färdig budget kan leda till att målet nås. <br>
Stockhaus menar att en egen organisation med färdig budget kan leda till att målet nås.
Foto: Axel Adolfsson / Press. Trafikverket
Jacob Hederos

Moderaternas trafikpolitiska talesperson Maria Stockhaus anser inte att partiets vallöfte att få till dubbelspårig järnväg mellan Härnösand och Gävle om 13 år riskerar att leda till en svekdebatt. Detta trots

Altinget logoInfrastruktur
Vill du läsa artikeln?
Som prenumerant på Altinget infrastruktur får du initierad nyhetsbevakning och en levande sakpolitisk debatt.
Läs mer om priser och prenumerationsvillkor här
Senast från Infrastruktur

Altinget logo
Stockholm | Köpenhamn | Oslo | Bryssel
Politik på allvar
AdressJohannesgränd 1111 30 StockholmRedaktionen+46 (0)8 12 13 14 24[email protected]Prenumerationsärenden+46 (0) 73 529 99 09[email protected]Org.nr. 556980-5269
Chefredaktör och ansvarig utgivare:Sanna RaymanCFOAnders JørningKommersiell direktörLars GrafströmVdAnne Marie KindbergOrdförande och utgivareRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024