Utredare: Kunskapsluckor kring elever med funktionsnedsättning

Elever med funktionsnedsättning ges inte det stöd eller förutsättningar de har rätt till i skolan. Samtidigt saknas kunskaper om hur olika insatser slår mot gruppen. Nu lägger utredare Magnus Tideman förslag på hur uppföljningen kan bli bättre. 

Foto: Henrik Montgomery/TT
Rebecka Prahl

Det behövs bättre kunskap om elever med funktionsnedsättning, både om villkoren för de enskilda individerna och om hur deras situation i skolan ser ut, konstaterar utredare Magnus Tideman i sitt

Altinget logoSäkerhet
Vill du läsa artikeln?
Som prenumerant på Altinget säkerhet får du initierad nyhetsbevakning och en levande sakpolitisk debatt.
Läs mer om priser och prenumerationsvillkor här
Senast från Säkerhet

Altinget logo
Stockholm | Köpenhamn | Oslo | Bryssel
Politik på allvar
AdressJohannesgränd 1111 30 StockholmRedaktionen+46 (0)8 12 13 14 24[email protected]Prenumerationsärenden+46 (0) 73 529 99 09[email protected]Org.nr. 556980-5269
Chefredaktör och ansvarig utgivare:Sanna RaymanCFOAnders JørningKommersiell direktörLars GrafströmVdAnne Marie KindbergOrdförande och utgivareRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024